IKLAN

Peniagaan Prepaid

Daftar Percuma Di Sini!

aqura2u.com

Friday, July 10, 2009

SMAASZA dapat YDP PIBG baru






Pada 9 Julai 2009, SMAASZA telah mengadakan Mesyuarat PIBG bagi sessi 2009/11 setelah dua tahun tidak diadakan kerana kematian YDP yang lalu. Dalam mesyuarat itu, AJK baru telah dilantik, bekas guru SMAASZA iaitu En. Ruzak bin Mohd Nor telah dipersetujui oleh Peseruhjaya JHEAT telah dicalonkan sebagai YDP yang baru.
Dalam ucapan sulong, beliau merasakan rasa terharu dan berterimakasih di atas pelantikan beliau. Beliau yang baru saja bersara pada 1/1/2009 dapat kembali semula ke SMAASZA menyumbang baktinya. Untuk rekod, katanya lebih separuh dari umurnya telah dihabiskan di SMAASZA. Siapa yang tidak mengenali Cg. Ruzak, yang mengajar Sains di SMAASZA., pernah menjawat jawatan Ketua Bidang Sains dan Matematik dan pernah juga memegang jawatan PK HEM di SMAASZA. Beliau kini menumpukan sepenuh masa di bidang perniagaan (Kilang roti, kilang bata, ejen pelancongan, chalet, printing dan juga pusat tusyen).
Semasa beucap, beliau menekan peranan guru-guru dan ibubapa dalam menentukan kecemerlangan anak-anak. Ibubapa dan guru harus menggemblengkan tenaga, bersatu dalam semua aspek, mencari formula bagi meningkatkan prestasi pelajar dan seterusnya memartabatkan SMAASZA di mata masyarakat.
Tahniah kepada beliau..., kami warga SMAASZA sentiasa mendokan agar Allah memberikan kekuatan kepada Cikgu yang banyak pengalaman dalam dunia pendidikan dan AJK yang baru agar dapat menjalankan tugas dan peranan sebaik mungkin ke arah kegemilangan SMAASZA.
Beliau juga turut menyampaikan hadiah kepada pelajar-pelajar yang cemerlang pada Peperiksaan Pertengahan Tahun baru-baru ini.
Pada hari itu juga Majlis Temu Murni telah diadakan bagi melaporkan prestasi anak-anak pelajar kepada ibubapa mereka.

1 comment:

  1. tahniah buat cg ruzak.kenangan sepanjang beliau mengajar kami sewaktu tingkatan 4 dan 5 masih kekal di ingatan.

    ReplyDelete