IKLAN

Peniagaan Prepaid

Daftar Percuma Di Sini!

aqura2u.com

Thursday, March 11, 2010

Perasmian Kejohanan Sukan MASSMAT 2010




Petang tadi telah berlangsung Perasmian Kejohanan tersebut di Padang Bola SMAASZA, ianya telah disempurnakan oleh YM Dato' Hj. Sheikh Harun bin Sheikh Ismail Pesuruhjaya Agama Terengganu. Majlis turut disertai oleh Pegawai-pegawai Kanan JHEAT, Wakil-wakil Pengetua SMANT, IQT dan SM Imtiaz.


Dalam ucapannya, beliau menegaskan bahawa sukan bukanlah matlamat kepada pelajar tetapi yang lebih utama ialah kecemerlangan dalam bidang akademik. Walaubagaimanapun sukan adalah penting untuk kesihatan dan aktiviti ko-kurikulum pelajar seta mengeratkan silaturrahmi antara pelajar.

Terdahulu, Tn. Hj. Jusoh bin Ngah, KPP Pendidikan telah menyampaikan ucapan aluan. Beliau memaklumkan bahawa kejohanan ini adalah kali ke-40 dan yang terbesar melibatkan 15 kontinjen dengan jumlah penyertaan melebihi 500 orang. Beliau juga mengumumkan pada bulan Jun ini, Terengganu akan menjadi tuan rumah bagi Sukan Kessuma (Kejohanan Sukan Sekolah-sekolah Agama- Terengganu, Perak, Pulau Pinang, Perlis dan Kelantan). Kessuma tahun ini akan berkampung di UDM kampus KUSZA. Oleh itu beliau mengaharapkan semua athlit membuat persiapan yang rapi untuk kejohanan tersebut.

No comments:

Post a Comment