IKLAN

Peniagaan Prepaid

Daftar Percuma Di Sini!

aqura2u.com

Tuesday, August 31, 2010

Salam Kemerdekaan!

Hari ini negara kita menyambut ulangtahun pembebasan rakyat Malaysia dari penjajahan British, 53 tahun yang lalu...alhamdulillah! Negara kita dah boleh bangun dengan sendiri, berkat perjuangan pejuang-pejuang kemerdekaan dan pahlawan yang terbilang. Namun apakah erti kemerdekaan jika rakyat khususnya Muslim masih lagi mempertuhankan wang ringgit, bertuhankan hawa nafsu dan bertuhankan taghut dalam mencapai kebahagiaan dunia yang hanya bersifat dengan sementara ini.

Bulan Ramadhan mengajar kita erti kemerdekan yang sebenar, Nabi S.A.W telah membahagikan bulan yang mulai kepada 3: permulaannya rahmat, petengahannya keampunan dan akhirnya pembebasan dari api neraka...nah inilah kemerdekaan yang sebenar!

Bulan Ogos ini banyak kenangan bagi mudarris, teringat 31 Ogos ini la juga tarikh kelahiran orang yang tersayang dan telah pergi meninggalkan kami sekeluarga pada Febuari lepas - Almarhum ayahnda tercinta.

Al-Fatihah untuk almarhum ayahnda

Bulan Ogos tahun ini, Masya Allah Tabarakallah, Pelajar kelas 6A STAM telah meraikan mudarris...kita sendiri pun dah lupa! bukan apa tak perasan, berjauhan dengan anak-anak, jadi lupa, biasanya mereka lah sibuk! sebab apa? sebab nak makan kek, nak makan kfc dll. Apa pun, jazakumullah kepada semua pelajar 6AS, semoga anda semua dapat mumtaz dalam STAM.



Bulan Ogos juga, bulan peperiksaan, bermula dengan syahadah - keputusannya tidak memuaskan mudarris sendiri sebab ramai yang gagal dan tak ramai yang dapat mumtaz. Diikuti dengan peperiksaan percubaan, semua lulus tapi tak ramai yang dapat mumtaz. Entah la, soalannya mudah. Soalan yang sudah biasa kita jumpa...tapi kalau makna Al-Quran Makki & Madani, anda tak boleh hafal...macamana dengan yang lain...kesian!!! Nota dah ada di tangan anda! Buat lah yang terbaik untuk diri anda! Guru-guru hanya tumpang gembira jerrr!!!

No comments:

Post a Comment